Friday, November 29, 2013

පියවරුන් අතර සිටිනා නරුමයන්

ටොපියක් කෑවාට බෝතලයෙන් රෑගෙන
රතෑගිලි තුඩු කපා ඒ මත ලුනු දමන
පියවරු දාව දු දරුවන් ලබන
මව්වරු වෙසෙති මේ පින් බිම ලක් දෙරන

අසු පස් වියෑති ඒ වියපත් දුගී මව
එක්තෑන් වී ඈති ඒ යහන මත
 කාමී ඈස් ඈති ඔහු කවුරුද ඉපදුනු මෙලොව
මින්සකු නොවේ ඔහු පාපි නරුමයෙක



දඩුවම් ඈතිද මේ ලෝතල හිමි විය යුතු ඔවුන්හට
සිර ගෙවල් කුමට මේ පින් පුද බිමට
නොහෑකිද තුරන් කරනට මේ කුරිරු වෑඩ
වඩිනට හෑකිද බෝ සමිදුනි යලිත් මේ බිමට

බහ තොරන අතර සුලගිල්ලෙහි වෙලුනා
පා නෑග අනතුරුව දුර ගමනක යෙදුනා
අත දුන් බුදු පියා නිබදව සිහි කෙරුනා
 පතනෙමි මෙවන් පියවරු ලොකෙට අද නෑතුවා

නිතරම නොපෙන් වුවත් ඔබේ ආදරය
එය මහමෙරක් බව මා දනි නිසකවම
පෙර මග පිනක් කර ඈත මා ලබනට ඔබව
පියානෙනි සුකී දීගායුතෝ බව!

Monday, November 25, 2013

life is too precious..............

ඇසි දිසි ලොව

ලෝ සිතියමේ අබ ඇටයක හැඩය දෙන 
මෙය පිං බිමකි බෝ සත් උතුමන් වැඩිය 
උරුමලු හෙළ ,බොදු,සිහල සංස්කෘතිය 
එනමුදු කිමද ඇසි දිසි දෑ දිනෙන් දින 

අද ඉපදුනු කිරි කැටි ඇගේ දරුවාව 
මව මේ ඇතර යන්නේ කුණු ගොඩ අසල 
නැතිද සෙනෙහෙ මවකට දරුවන් සතුව 
ඇතිනම් සෙනෙහෙ මේ පසු පස ඇති පුවත කීම 

දල්වා පහන් අස්සක් මුල්ලක් නෑර 
පතුරා හතර අත තබමින් ගුණ ආර 
කරනා කුපාඩි කම් නොදනී ජන ආර 
කුමකට මෙවන් දේශ පාළුවන් මේ රටට 

බිහි කරමින් තම නැණයෙන් දරුවන්ව 
මෙහෙකොට වියපත් ගුරු බවතුන් ඇත මෙලොව 
කළගුණ දත් දරුවන් දෝ මොවුන් තව 
යවති ගුරුවරුන් සිරගෙට ගෙන බලය පිය 

Sunday, November 24, 2013

හිරු නොදකින බිලිදා

තම කුස තුල පිලිසිදගන්නා දරුවා නිරොගි ස්වුක්ය සම්පන්න බිලිදකු ලෙස මෙලොව එලිය දෑකීම අප සෙවනේ නිතිපතා සන්‍රක්ශනය ලබන කන්තාවන්ගේ ඒකායන අරමුන වේ.නීරොගීව මෙලොව එලිය දකින එම බිලිදුන් දිනෙන් දින වර්දනය වී තම කුසලතා එලි දක්වන ආකාරය නරබන්නට සිහින දකින කා තුලත් ඈතිවන සතුට ප්‍රොබොදය විස්තර කිරීමට අප ශබ්ද් කොශයේ වචන ප්‍රමනාවත් මදිය.සමාජයට බිහි වීමට සිටින පුද්ගලයෙකුගේ එම අයිතිය නෑති කිරීම ආගමික සදාචාරාත්මක සහ නීත්ය්මය වශයෙන්ද බොහො සමජයන් ප්‍රතික්ශෙප කරති.එසේ වුවද එවනි දරු උපතක් සිදුවීම මගින් කාන්තවකට සිදුවිය හෑකි සෞක්ය්මය ගටලු මත ඒතේම් රටවල් ගබ්සා නීතිය විවිද ප්‍රමනයන්ගෙන් ලිහිල් කිරීමක් සිදුකොට ඈත.



                          ශ්‍රි ලන්කාවේ විවුර්ත රහසක් පවතින ගබ්සාව සමාජ ප්‍රශ්න සදහා කදිම නිදසුනකි.ශ්‍රි ලන්කවේ සමාජ සන්ස්කෘතිය ගොඩනෑගී ඈත්තේ දරුවන් බිහිකීරීමේ සාම්ප්‍රදායික සෑලසුමක් මතය.ගබ්සාව මගින් එම සාම්ප්‍රදායික රාමුව බිද දමනා බවක් පෙනීයයි. ශ්‍රි ලන්කවේ ගබ්සාව මවට දරු ගෑබ නිසා හානියක් නොවන සෑම අවස්තවකම නීති වීරොදිය.මේ නිසාම ගබ්සාවක් සිදුකරනු ලබන්නේ හොර රහසේයි.අනාරක්ශිත ක්‍රම හා ස්තාන යොදගෙන නුපුහුනු පුද්ගලයින් ගබ්සාකරනයේ යේදිම ශ්‍ර ලන්කාව පුරා සිදුවේ.මෑතකදි ද මේ පිලිබදව පුවත් පල විය.ගබ්සාව වුත්තීමය ආකාරයෙන් සිඩුකරගෙන් යන්නාවු ක්‍රියවලියක් වශයෙන් හෑදින්විමද නිවරදිය.එනම් ගබ්සා මද්යස්තන වෙත කාන්තවන් සපයන තරෞකරුවන් නිවාස කුලියට දෙන පුද්ගලයින්,අඩු පුහුනුවලත් හෙදියන් සහ සාත්තු සෙවකයන් මේ පිරිස අතර වේ.
                            ශ්‍රි ලන්කවේ සිදුවන 20% ක් පමන අව්වහාක ගබ්සාවන්ට බලපාන විවිද හේතුවේ.ලින්ගිකත්වය පිලිබද නොදනුවත්කම,ප්‍රෙම සම්බන්දතා,විවහකල් පමාව ආදි කරුනු මේ හා හදින්විය හෑකිය.
                         පියකු නෑති දරුවන්ට අප සමාජයේදි ඈති තක්සෙරුව ඉතාමත් පහත් මට්ටමක පවති.නමුත් බටහිර ලොකයේ මෙම තත්වය වෙනස්ය.ඈමරිකාව,ඒන්ගලන්තය වෑනි රටවල පියා නොමෑති දරුවන් හදා වඩා ගන්නා මෞවරුන්ට සමාජය අපවාද නොනෑගේ.එහේත් අප රටේ පියෙක් නෑතිදරුවකු දෙස මානුශිකව බලීමේ වාතාවරනයක් නොමෑති තරම්ය.මේ නිසාම ලන්කාව තුල කම්න්තවන් දරුගබ් ගබ්සාකිරීමට යොමු වීම තවත් ඒක් කරුනකි.ගබ්සාවට පිටු දෑකිමට නම් සමාජ දුශ්ටි කොනය සේම නීතියද උපකාර කරගෑනීම යොග්ය වේ.

Saturday, November 23, 2013

ස්බාවික මරනයට ප්‍රත්යි විරුද්ද වු දිවිය නසාගෑනිම සියදිවි නසාගෑනිමයි.

වෙනදා සුපුරුදු පරිදිම අදත් මම රෑ කෑමෙන් පසු හරියටම වෙලාව රාත්‍රි 8.00 ට රුපවාහිනිය ඉදිරියේ අසුන් ගත්තේ ලොකයේ වෙලා තියෙන්නේ මොනවද කියල හොයල බලන්න.පෑය බාගයක් ඈතුලත මා සමාජය දෙස කලකිරුනු මානසිකත්වයෙන් බලන පුද්ගලයෙක් බවට පත් කරන්න එම නාලිකාවේ පුවත් අන්ශයට හෑකියාව ලබුනායි කීම වරදි නෑත.දෑන් බොහොමයක් නාලිකා තුලින් සමාජ ප්‍රශ්න මාද්ය ඔස්සේ විසුරුවා හරින්නේ ඉතාමත් නිර්මානශිල්යි ආකාරයෙන් එකයි ගොඩාක් හදවත් මෙච්චර සන්වෙදි වෙන්නේ.ඒ කාරනාවෙත් කතා කල යුතු පෑති ගොඩක් තියනවා කියලයි.කොහොම උනත් එදා ඒ සන්වෙදි පුවතේ ප්‍රතිපලයක් හෑටියට මට සියඩිවි නසාගෑන්යිම පිලිබඩව අවබෝදයක් ලබගන්න හිතුනා.
    සියදිවි නසාගෑනිම වර්තමානයේ අද්විතිය ස්තානයකට පත්වි තිබෙනවායි මා පවසන්නේ ඉතාමත් උපහසයෙනි.ලොකයේ සියදිවි නසාගෑනිම ඒ ඒ රටවල මනො සාමජික ප්‍රශ්නයක්.ගොඩක් දියුනු රටවල් නම් මේ සම්බන්දයෙන් අවදානය යොමු කරලා තියනවා.මේක මානව සම්පත් පිලිබදවත් ජිවිතය පිලිබදවත් මුලික වුනු ගටලුවක් නිසා රටක සන්වර්දනයට රිජුවම බලපානවා කියලා කියන්න පුලුවන්.අපි සියදිවි නසාගනිම බෑහෑරකරන ක්‍රම රාශියක් තියනවා.පෑරනි අපරද නිතිය අනුවනම් නිතිය කඩ කිරිමක්,සදචරය අනුවනම් සද්දර්ම විරොදි ක්‍රියවලියක්,වෙදනවට දක්වන ප්‍රතිචරයක්,මෙ ආදි ලෙස දුක,වෙදනව,කලකිරිම,වේඉරය වගේ මනෝබාවයන් සම්මිශ්‍රනය වීමෙන් දිවිනසගෑනිම අතිවෙන්වායි කියන්න පුලුවන්.සියදිවි නසාගනිමේ ප්‍රවනතාවය වෑඩි රටවල් විදිහට බන්ගෙරියාව,පාකිස්තානය,නවසීලන්තය,චීනය,ඩෙන්මාර්,රුසියාව,පෝලන්තය,යුක්‍රේන් වගෙ රටවල් හ්දුන්වන්න පුලුවන්.එතකොට අපේ රට?ඔව් ස්‍රි ලන්කවත් එ ගොන්නටම අයිතිවෙන එකක් තමයි.
                                 සමාජ ප්‍රශ්න අතරින්
                                   1950 ඉදලා 1995 දක්වා කලයේදි තමයි වෑඩිම ගනනක් වර්තාවෙලා තියෙන්නේ.මේක ලන්කාවේ තරුන ප්‍රශ්නයක් විදිහටත් හඩුන්වන්න පුලුවන්.1980-1990 දශකය තුල මිනිස් ගාතන හා දිවිනසාගන්යීම් වේගයෙන් වෑඩි වු කාල පරිච්චෙදයක් විදිහට හදුන්වන්න පුලුවන්.මේකට ප්‍රදන හේතුව තමයි ලන්කාවේ එවකට පෑවති බිශනයයි.ඒකනම් අමුතුවෙන් මතක් කල යුතු කාරනාවකුත් නෙමේයි.කෙසෙ උනත් රටේ ඈති වු සාමකාමි වාතාවරනය නිසාත් දිවිනසා ගෑන්යිම් වලක්වීම සදහා මනො සාමජික වෑඩසටහන්,මනො විද්යා උපදෙශන වෑඩසටහන්,ප්‍රජා සව්ක්ය වර්දනය,ජනතව දනුවත් කිරීම ආදී සාදක හෙතුවෙන් අවමයකට පත්කරගන්නට හෑකියාව ලෑබිලා තියනවා.නමුත් සියදිවි නසාගෑනීම යලිත් සමාජගත කල යුත්තක් නම් නොවේ.